Uporabno

Sproščanje stresa

Živimo v času in okolju, ki na naše telo deluje stresno. Res je, da je stres v zdravi meri potreben za naše telo. Kaj pa, ko je ta mera prevelika? Telo se zakrči, misli nam rojijo po glavi, počutimo se napeti, stalno se nam nekam mudi … V takih primerih vam lahko pri sproščanju stresa pomaga naslednja vaja.

Vzemite si nekaj minut časa. To lahko počnete, ko čutite, da mera stresa dosega rob vaše tolerance, zjutraj pred odhodom na delo, po prihodu domov … Primerna je za katerikoli čas v dnevu. Izberite si prostor, kjer vas nihče ne bo motil in izklopite svoj telefon. Vajo delate stoje, najbolje bosi, ni pa nujno. Noge so v širini ramen pri moških in v širini ramen pri ženskah, stopala poravnana, kolena rahlo pokrčena, roke prosto visijo ob telesu, glava pokoni, usta rahlo odprta, čeljust sproščena, oči odprte in dihate skozi usta.

Ko ste pripravljeni, pričenete gibanje oz. stresanje telesa v kolenih. Najenostavneje opisano: v kolenih gor in dol, zato se tudi celotno telo premika gor in dol. Ob tem opazujete, kaj se dogaja v telesu; ali ste kje zakrčeni, ste sproščeni, se vam telo upira gibanju … Vse kar se dogaja je popolnoma v redu. Postopoma poskušate sprostiti svoje telo in sledi ritmu gibanja. Najverjetneje boste najprej sprostili ramena in roke, ki se vam bodo pričela premikati v ritmu gibanja. Ob tem vsem tem gibanju ne pozabite na dihanje skozi usta, ki mu ob izdihu dodate glas, ki sledi sproščanju telesne napetosti. Ko vajo v tem ritmu izvajate nekaj časa, opazujte, če čutite stik s podlago v stopalih. Opazujte nekaj časa ta del telesa, nato pojdite po ostalih delih telesa proti glavi. Ustavite se nekaj časa in opazujte.

Ko imate občutek, da ste vajo izvajali dovolj časa, počasi pričnite zmanjševati ritem gibanja toliko časa, da boste čutili samo še rahlo premikanje svojega telesa. Ko se ustavite, zaprite oči in opazujte svoje telo in telesne občutke. Tako zaključite z vajo. Da bo izvajanje vaje lažje, prilagam krajši demonstracijski posnetek, ki vam je lahko v pomoč.